vrijdag 28 juni 2024

Tasjes en slips

 Afgelopen periode maakte ik wat kleinere dingen die ik nu graag in een keer wil laten zien.

Zo maakte ik twee festivaltasjes. Gewoon handige tasjes waar je telefoon, sleutels en lippenstift in past, veel meer is het ook niet, maar wel handig om net wat dingen bij je te hebben.

De een maakte ik voor een swap en de ander voor Fei. Geen patroon, gewoon eigenlijk even rechthoeken van stof snijden en klaar. Het blauwe tasje is van dik vilt, de veelkleurige van soft shell en hierdoor ook nog wat waterdicht. Wel zo handig in een regenbui.



Het tasje voor Fei maakte ik tijdens mijn laatste naaikamp. Was weer zo super gezellig. Nu al gezellig in de volgende maar helaas, duurt nog tot november.



Op zelfde kamp maakte ik ook een kerst Quiltje. Nu was het kamp zo'n tien maanden voor Kerst, maar ik ben elk jaar weer te laat. Beter nu veel te vroeg, kan maar klaar liggen :-).


Echt zo'n supermakkelijke manier om een kleedje te maken!
Hier vind je de methode.

En tijdens kamp ook nog nieuwe slips!
Patroon tekende ik echt jaren en jaren geleden en sindsdien, maak ik er elk jaar weer een paar en draag nooit meer iets anders. Altijd van restjes stof van jurken, t-shirts, etc. etc.



Thuis had ik opeens zin om nog een An-tasje te naaien voor een collega. Ik heb er al zo veel gemaakt en elke keer vind ik het tasje weer zo leuk!
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten