maandag 28 december 2020

Nieuwe Isa jurk

 Tijdje geleden bedacht ik me, dat ik graag een okerkleurige jurk wilde. Maar ja, dat staat dus echt helemaal niet bij mijn gezicht. 

Op de site van Driessen verkopen ze joggingstof en al snel vond ik een paar kleurtjes die ik mooi vind staan bij het okerkleurige.






Tijdje geleden naaide ik een jurk van het patroon Isa van Bel'Etoile. 



Dat leek me voor deze combinatie ook een mooi patroon.

Daarnaast twijfel ik al 2 jaar over de aanschaf van een paar Clumpy's. Ik kocht de laarzen overigens bij Diezijner. Een winkel in Groningen met echt leuke spullen!
Nu in december en extra salaris en de laarzen afgeprijsd en perfect passend bij de stof.
Meer had ik niet nodig :-).




Gisteren ging ik aan de slag. Patroon lag al klaar en stof was al geknipt.
Was erg spannend om te gaan naaien. Nu voor het eerst iets lastigs met nieuwe naaimachine en ik moet er nog een beetje aan wennen. Daarnaast is het een lastig patroon om alles netjes goed aansluitend te krijgen. Vorige keer had ik daar heel veel moeite mee.
Van een naai-vriendin de tip gekregen om niet eerst de panden samen te stellen (en te naaien) maar kleurlaag, voor kleurlaag eerst in elkaar te zetten en dan die uiteindelijk in elkaar te zetten.
Gelukkig ben ik niet eigenwijs, want die tip werkte echt veel beter!
Kreeg nu de delen veel makkelijker, netter in elkaar.


En dan nu het uiteindelijke resultaat.
Jurk zit lekker en is precies zo geworden als ik had bedacht.
Ik ben tevreden.








3 opmerkingen: