zondag 18 oktober 2020

Jurk Isa

 Vandaag een jurk genaaid met een voor mij nieuw patroon. Isa van Bel'Etoile. Van de zomer maakte ik al een paar keer een jurk van het gratis Rea patroon van dit bedrijf. Vond dat ze dan best wel verdienden dat ik er ook een patroon kocht, eerlijk is eerlijk tenslotte.

Is ook een leuk patroon met vele mogelijkheden.



Ik wist ook meteen welke stofjes ik er voor wilde gebruiken. Zijn punta's van Driessen. De zebra maakte ik vorige jaar al een trui van. De zwarte en petrol had ik nog liggen. 


Ik wilde graag de variant jurk, met capuchon en verschillende v-tjes.

Het begin ging lekker. De v-tjes kreeg ik er mooi in.


Alleen had ik wel 2 pogingen nodig.......
De eerste keer naaide ik binnenste buiten. Wat dom!!!


Toen begonnen de problemen. Ik kreeg met geen mogelijkheid de banen van de mouwen mooi aangesloten op de banen van het voorpand. Ik had steeds het idee dat het gewoon niet goed paste.


Ik heb het idee dat het niet mooi aansluit omdat de hoek net niet goed is van het patroon. Kan ook heel goed zijn dat ik het gewoon niet goed doe, maar aan de andere kant, is ook niet echt mijn eerste jurkje.
Nou ja, weet je uiteindelijk is het wel gelukt, maar koste wel heel veel moeite en geimproviseer.




Ben blij met het uiteindelijke resultaat!
Gaat er beslist nog eentje komen maar misschien dan zonder strepen in de mouwen.






















3 opmerkingen:

  1. Cool dit jurkje en knap gemaakt en die laarsjes🤩🤩👍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend gaaf jurkje is dat geworden. Mooie stofjes en mooi met je panty en laarsjes 🤩🤩.

    BeantwoordenVerwijderen