vrijdag 3 december 2021

Naaiweekend!

 Ohhhh ik heb bijna een half jaar niet genaaid..... Het is echt ongelooflijk. Er is ook veel gebeurd. Veel gewerkt, op vakantie geweest en verhuisd!

Nu dus verhuisd en toen kon ik eindelijk (is paar keer uitgesteld....) naar naaiweekend in Austerlitz. Heerijke locatie van de Paasheuvelgroep. En we kregen ook nog te eten :-).



Ben dit weekend helemaal los gegaan! Had er zo'n zin in.
Ook paar nieuwe patronen dus lekker bezig geweest.

 

Laat ik beginnen met een patroon wat ik al heel vaak maakte. De Lady Skater Dress van Kitschy Coo.
De stof kocht ik bij StoffenBestellen.




Ook maakte ik de Optic Flower Dress van Ottobre al een heel aantal keer (2-2015).
De stof kocht ik bij Driessen Stoffen uit de By Lisan collectie. Het is een katoenen tricot.









En van de jurken dan nog de laatste. Ook een bekend exemplaar. 
De Autumn Mood jurk uit de Ottobre 2013-05.

De stof kocht is van Stenzo, een mooi paneel waar ik meteen helemaal weg van was. Het is van een schilderij van Karel Appel.





De Florale van Ottobre, de top maakte ik al vaker. Alleen in de Ottobre (2019-05) staat hij heel anders.
Ik heb de mouwen aangepast en heel wijd gemaakt.
Zit heerlijk en ik dacht dat hij onhandig zou zijn om mee te werken, maar dat is gelukkig niet zo.

De stof is een dunne Punta van Driessen Stoffen.







En dan het laatste patroon wat ik al vaker maakte. Een flared pants uit de Knipmode maart 2020. Die zit zo lekker! De stof is een Punta Milano van Driessen Stoffen. Ik heb wel de zithoogte behoorlijk verhoogd want anders komt de broek halverwege de buik en dat zit echt niet lekker. Natuurlijk ook verlengd, maar dat moet ik bij bijna elk patroon.




De trui die ik op deze foto draag is de Busan van Itch to Stitch. Een heerlijk patroon. Heel prettig om te dragen. Ik maakte alleen het onderstuk van de mouwen wat langer.
De stof kocht ik bij de Stoffenkraam en is een Nicky Velours.


Van Itch to Stitch maakte ik voor het eerst de Orono top. Leuk patroon! Zit heerlijk. Alleen de mouwen moest ik verlengen, maar de rest zat meteen heerlijk.  Echt geen idee meer waar ik de stof kocht. Hij lijkt dik maar is eigenlijk vrij dun. Daardaar kan ik hem toch dragen want anders is zo iets voor mij voor veel te warm. Officieel horen er nog zakken in. Die liet ik vervallen, vond het voor mij niet zo veel toevoegen.







Ik maakte ook nog een heerlijk pak! De stof zag ik ergens op een fb-pagina en heb ik meteen ook gekocht. Ik vind hem zo leuk! Ook leuk om te combineren met blauwe boordstof en een rits.
Het patroon komt uit de Ottobre. Het jasje is de Zip Up en de broek de Wide Legs, beide uit Ottobre 2020-02. Van beide patronen heb ik niets veranderd. De broek had ik in eerste instantie wat verhoogd, maar dan kon ik er later weer afknippen :-). Zelfs de lengte was goed.





De zak vond ik wel grappig. Anders dan anders.


Toen vond ik het heel leuk om van hetzelfde broekpatroon nog een versie te maken. Eentje van travelstof. Die kocht ik bij Driessen en ik was echt heel sceptisch. Het leek me echt helemaal niks. Maar ja, ik had wel 3 meter besteld en dus toch maar iets gaan naaien ipv wegdoen. Gelukkig maar, want ik ben er super blij mee!

Ook naaide ik er een cape bij. Patroon van Itch to Stitch en heet: Cape Cod Capelet. Erg leuk patroon! Enig wat ik moest veranderen was de wijdte van de col. Die was namelijk veel te smal voor mij. Ik kon hem leuk dragen als haarband, maar dat was het dan ook wel. De stof is wederom van Driessen. Ik weet niet of ik hem vaak zal gaan dragen, maar leuk vind ik hem zeker! De trui die ik er onder draag is de trui die je hierboven ook ziet. De Busan.
Ik vind bij de broek zo leuk dat je dus 1 patroon door de stofkeuze zo verschillend er uit kan laten zien.








































1 opmerking:

  1. Je hebt wel leuke dingen genaaid Inge, kun je weer voorlopig vooruit. Zijn jullie in je eigen dorp verhuisd? Heb 3 maanden terug mijn kat van de cattery gekocht in jou dorp, en krijg er nog eentje bij
    Groetjes Hanny Verhage

    BeantwoordenVerwijderen