donderdag 13 april 2023

Nieuwe trui

 Het is echt lang geleden dat ik iets nieuws maakte. Door mijn opleiding heb ik er bijna geen tijd meer voor en ben ik bezig met andere dingen. Nu bijna klaar komt er weer wat meer tijd en ik denk binnenkort ook weer meer kleding! Gelukkig had ik nog wel wat in de kast hangen.

Paar weken geleden zag ik een blog met een gehaakte trui. Was er meteen helemaal weg van! Die trui wilde ik ook.

Eerst op pad gegaan voor garen. Uiteindelijk gekozen voor Softfun van Scheepjes. 100% katoen zou misschien toch iets te zwaar worden. Zo'n mooi doosje hadden ze alleen voor kleine bolletjes, maar ik kocht dus de grote bollen. Ik gebruikte ongeveer 15 bollen. Nog wat restjes over.


Toen mocht ik lekker gaan haken! Eerst veel gehaakt, steeds stukje bij beetje opmeten of het goed uitkwam en dan weer verder.n De boorden heb ik gebreid. Dat vond ik makkelijker dan boorden haken. 
Dit is het resultaat! Trui zit lekker en ik denk dat ik hem veel zal dragen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten