maandag 11 december 2023

Jurken laatste kwartaal

In het laatste kwartaal van dit jaar maakte ik drie jurken. Ik droeg ze nog geen van drieen omdat ik bijna geen panty aankon door de gebroken enkel.

Had ze ook nog niet op de foto staan, maar nu goed gemaakt.

De eerste is een jurk van stof van Megastoffen.nl. Leuke, vrolijke paardjes.



Als patroon nam ik het model Twig. Een oude bekende uit Ottobre 5-2015. Maak hem graag en zit mij altijd erg lekker.

En dit is hem dus geworden!


De tweede jurk die ik maakte heeft Clean Lines, ook uit een Ottobre (5-2014). 
Ik maakte deze al eerder, maar heb al twee keer een lap stof verknipt, omdat ik de rekrichting van de stof verkeerd had liggen. Met geen enkel ander patroon is me dat ooit overkomen, maar blijkbaar lokt dit patroon het bij mij uit.


De stof kocht ik jaren geleden maar zoch toen een knalrode stof en deze is echt bordeauxrood.
Wilde hem weggeven aan mijn moeder, maar die wilde hem ook al niet hebben.
Dus toen uiteindelijk maar zelf een jurk van genaaid. Bij het knippen van de stof ging het weer verkeerd. ik heb per ongeluk de onderste strook niet aan de stofvouw gelegd......
Vervolgens ging ik naaien, de naden doorstikken en wat werd dat lelijk. Ik had een drie dubbele steek genomen. Helaas zag ik pas hoe lelijk het werd, toen ik al twee hele naden had genaaid (de twee langste.....).
Uiteindelijk zit er dus heel wat uren in.

De jurk zit prettig, maar ik geloof toch dat het niet mijn lievelingsjurk gaat worden......




De laatste jurk die ik jullie wil laten zien, is een simpele, donkerblauwe jurk, met retro mouwen en zakken.
Het patroon is de Optic Flower Dress van Ottobre (2-2015).
Gewoon het patroon gevolgd, alleen de jurk zo n 15 cm langer gemaakt.


De donkerblauwe stof kocht ik bij Driessen.nl en is een standaard katoenen tricot. De retro is van Stenzo en ik heb geen idee meer waar ik die kocht.

De jurk zit erg prettig. Ik vind hem geslaagd!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten