vrijdag 25 april 2014

Op vakantie met een nieuwe garderobe

Ik nam me een tijdje geleden voor niet meer te streven naar een goed kloppende garderobe. Dat alles bij elkaar past en zo. Gewoon leuke setjes maken en we zien wel waar het schip strandt. Was ik afgelopen twee weken lekker aan het naaien, kwam ik er achter dat eigenlijk alles wel bij elkaar past:-)))).

Dit heb ik gedaan:


Ik heb nog een spijkerjackje wat meegaat en dan heb ik nog een bijpassende omslagdoek gehaakt:



Het groene shirt en het blauwe korte broekje maakte ik al een paar jaar geleden en de rok rechtsonder is een gekochte spijkerrok.

Daarna deze set:
Het shirt komt uit de Ottobre 2/2014. Lekker model. Zit prettig, al kijk ik op de foto wel een beetje onhandig, duidelijk zelfontspanner:-). De broek maakte ik eerder dit jaar als lange broek. Ondertussen was de broek veel te groot geworden. Beetje uit elkaar gehaald, zithoogte verkleind, taille versmald, pijpen ingekort en een koordje door de onderkant en hij zit weer als gegoten.





Dit shirt is hetzelfde model:



De jurk komt uit een kinder Ottobre 2/2005. Ben niet helemaal tevreden maar met iets er over gaat het wel. Volgende keer patroon iets aanpassen.
Hier van zijn beste kant:




En wat hebben we dan. Een watervalhals, shirt uit de Ottobre 2/2009 met mouwtjes van een jurk uitdezelfde Ottobre.



En dan nog een shirt.

Het groene maakte ik jaren geleden, het batik shirt de afgelopen week. Is hetzelfde patroon uit Ottobre 2/2008. Volgende keer een maatje kleiner, want hij valt nu wat ruim.



En als laatste kan ik natuurlijk 's nachts ook niet in mijn blootje door het hotel huppelen, dus ook nog een pyjama. Na het knippen van de broek had ik nog zo veel stof over dat ik er ook nog maar een nachthemd bij heb gemaakt.
Patroon nachthemd is van een tuniek van de Ottobre 5/20213. Ik maakte eerder een tuniek hiervan met een nightview op New York.
De broek is van een patroon uit een Knip van december 2007 of zo iets......
Het hemd is uit een Ottobre, maar weet even niet meer welk nummer.









3 opmerkingen:

  1. Leuk is dat dan hé dat alles toch is te combineren met elkaar.
    Je hebt leuk, mooie dingen gemaakt.

    Fijne vakantie alvast.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie dingen heb je gemaakt, ze staan je allemaal goed, leuke fleurige stofjes ook. Ben je afgevallen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt erg leuke dingen gemaakt. Ook erg leuke stofjes gebruikt.
    Ik wens jullie een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen