donderdag 14 december 2017

Avondjurk

In mijn vorige post vroeg ik jullie om adviezen voor een cocktailjurk. We hebben een uitnodiging voor een black tie party, dus ja, ik wilde wel graag zelf aan de slag. Heb natuurlijk alle adviezen gelezen, over nagedacht en opeens wist ik wat ik wilde. Ik kan altijd nog een cocktailjurk aan, maar een lange avondjurk, dat komt niet vaak voor en dat wilde ik dus! Ik wist ook in 1 gedachte precies wat ik wilde. Een lange avondjurk, op basis van de Lady Skater Dress, met mouwen, maar niet van dezelfde stof als het lijf. Zo wijd mogelijk aan de onderkant (uiteindelijk 3 meter zoom..... met de hand gezoomd natuurlijk). Versierd met de stenen die ik al binnen had.

Dit is dus het basispatroon van de jurk:





Ik heb de mouwen dus lang gemaakt, de hals wijder en het rokgedeelte langer en wijder.

Ik kocht bij De Stoffenkraam donkerblauwe scuba crepe en mesh.




En de steentjes van Alieexpress


De jurk zat echt in een vloek en een zucht in elkaar. Zelfs het beleg en de zoom van de mouwen zat er zo in.

Toen begon het echte werk :-).

Eerst 3 meter met de hand zomen. Wow! Dat was heel lang geleden dat ik dat had gedaan.
Vervolgens bijna 100 steentjes op de zoom genaaid.


Daarna uitgelegd hoe ik de bovenkant wilde gaan maken.


Toen ik uiteindelijk ging naaien, ging het toch helemaal anders omdat dit papier met alle steentjes bijna viel en toen ging alles door de war en ben ik maar uit de losse pols gaan naaien :-).

Hierna wilde ik er nog een "clutch" bij naaien. Dat is ook gelukt. Van dezelfde stof als de jurk, met dezelfde steentjes. Paspel moest ik wel zelf maken, want dat kon ik niet direct vinden in de goede kleur. Had nog een hele rol satijnen biasband, dus dat is goed gekomen.



En toen was de jurk klaar!
Haren in de lak, make up op het gezicht, nieuwe oorbellen en armbandje, pumps uit de kast en dan is dit het resultaat:


Even geprobeerd of ik er ook mee kan zitten :-)



Meer foto's:








3 opmerkingen: