zondag 22 september 2019

Rood jurkje

Al hele tijd geleden had ik rode stof gekocht op het Stoffenspektakel. Ik had een jurkje gezien van Tante Betsy en die vond ik zo leuk, die wilde ik ook. Maar wel beetje anders.

Ik kan geen goede foto meer vinden van het Tante Betsy jurkje. Maar het had hier veel van weg.


Het halsboord was achter dan ook van roze-witte boordstof.

Had het helemaal in gedachten. Beetje geinspireerd op Tante Betsy, maar dan net weer anders. Beetje zoals de laatste foto die ik er bij heb gedaan. Dus een boord aan de bovenkant, deels van roze-wit boord en aan de voorkant een stuk alleen roze.

Goed, patroon gemaakt, geknipt en gaan naaien. Nou ja, dat leek dus nergens op. Jammer dat ik geen foto heb gemaakt, maar het roze, witte gestreepte boord was veel te iel, te smal. Verschil tussen alleen roze en roze-wit gestreepte was te klein.
Boord er af gesloopt.
Daarna alleen roze-witte boord, net als bij de mouwen. Leek weer nergens op. Stond zo raar, vooral aan de achterkant.
Boord er af gesloopt.
Nu alleen roze boord aan hals maar dus wel roze-witte aan mouwen.
Ik weet niet of ik het echt mooi vind dat dat witte nu niet terug komt bij de hals. Misschien toch nog doorstikken met wit. Of misschien iets anders wit. Of toch zo laten. Van de winter draag ik er een vestje over heen en dan zie je heel die mouwboorden niet.
Het was net bezigheidstherapie.......

Als patroon heb ik een sweater genomen van de Ottobre. Het model Frog. Tussen borsthoogte en onderzoom heb ik een heel stuk gezet en toen was het een jurk.

Ben er toch wel blij mee, maar anders dan verwacht.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten