zondag 1 november 2020

Winter jas

 Toen ik in 2004 een stoffenwinkel had, verkocht ik deze stof al. Het laatste stuk ook verkocht en altijd spijt van gehad. Stof nooit meer tegen gekomen tot  een jaar of 4 geleden. Vond ik hem zo maar op Marktplaats. Al die tijd in huis gehad, maar nooit de moed om er aan te beginnen.


Een jaar of 2 geleden bleek bij een kleurenadvies dat hij eigenlijk ook qua kleur niet zo geschikt is voor me. Maar ja, geprobeerd met pijn in het hart lap te verkopen, maar lukte ook niet.

Vanochtend kwam ik thuis van de nachtdienst, ging in bed liggen en opeens wist ik het. Als ik wakker werd ging ik een jas voor mezelf maken. Dan maar niet de goede kleur. 

Eenmaal wakker even gezocht naar een goed patroon en gevonden in de Ottobre, 2018/5. Eigenlijk voor een wollen jas, maar dat maakt natuurlijk niets uit.


Vanmiddag ging ik aan de slag. Eigenlijk was mijn stof net te weinig. Ik had 2.25 en had 2.75 nodig.
Uiteindelijk kreeg ik het toch voor elkaar door de mouwen in 2 delen te maken. Als je goed kijkt, kan je het zien, maar ik denk niet dat ooit iemand op straat naar me toekomt en er een opmerking over maakt :-).

En nu hij af is, ben ik er zo blij mee! Ik heb een en ander net wat anders afgewerkt en dat maakt hem uniek. Ik had wel zakken gewild, maar dat lukt net niet. Dan maar zonder.  Ben toch blij!








2 opmerkingen: