zondag 15 mei 2022

Nieuwe lading

 Heeft veel te lang geduurd, maar hier laat ik je weer wat nieuwe dingen zien die ik op het naaiweekend maakte. 

Sinds vorige blog, Corona, verhuizing en een overlijden dichtbij, een examen en ga zo maar door. Dat allemaal in 3 weken.

Nu dus weer wat rust en tijd voor een blog.

Deze stof vond ik zo ontzettend leuk en kocht ik al een jaar of 2 geleden. Toen gewassen en in de kast beland. Wilde ik er nu mee gaan naaien, waren de kleuren doorgelopen..... HG redde de lap! Had hem haast zo weggegooid maar beetje googlen en toen die HG gezocht. Echt uniek spul.

Ik wilde er een jurk mee maken. Maar dat ging echt onmogelijk lukken op zo'n manier dat de busjes doorliepen. Toen maar gekozen voor een rok en shirt. Dat kan je nog makkelijker combineren ook.

Ik maakte het 1-uursrokje en het Nan shirt uit de LMV. 



Ik naaide ook een jurk. Bijzonder simpel. Patroon is van het shirt wat ik al heel vaak maakte als basis shirt. Summer Basic van Ottobre. Ik trok het shirt gewoon door en maakte er een jurk van. Zit erg lekker en ik draag deze jurk dus ook graag.




De stof kocht ik bij Megastoffen.


De volgende jurk maakte ik al eens eerder, maar dat is al ruim 8 jaar geleden. De Pigeon Grey uit de Ottobre nummer 2009-5.


Ik verlengde hem wel met zo'n 20 cm.

De stof is van Stenzo en kocht ik ergens, maar weet niet meer waar. De print is van Karel Appel.




Ook naaide ik deze set. De stof voor de top is van TST stoffen. Het model is de Summer Basic. 
De broek is een punto die ik kocht bij Driessen. Het model is van de Knipmode. Fijne flared pants die ik al eerder maakte. Ik vond de stof van de top eigenlijk beetje tegenvallen toen ik hem binnenkreeg. Vervolgens geprobeerd te verkopen en geprobeerd weg te geven. Toen maar besloten dat hij blijkbaar gewoon bij mij hoort :-). Uiteindelijk ben ik er toch heel blij mee.



Toen maakte ik nog een set voor de zomer. De broek is van rode travelstof van Driessen.
Het is shirt is van verschillende stofjes. De hoofdstof is van Megastoffen. 
Het patroon van het shirt is van Farbenmix, Antonella. Eigenlijk al behoorlijk oud patroon, maar ik blijf hem leuk vinden.
De broek is van Ottobre, Wide leg van nummer 2/2021






Daarna maakte ik een top van katoenen tricot van Driessen.
De broek is een gekocht exemplaar.
De top was een voor mij nieuwe model, maar het patroon is al uit 2007. 
Viel niet mee, eerlijk is eerlijk, maar het is goed gekomen.
De stof is wellicht net iets te stug voor dit model.





Daarna maakte ik nog een nieuw model. Lapje van de markt, dezelfde gekochte broek.
Het model is meteen een lievelingsmodel geworden :-).
Ik vind het ook leuk dat aan de achterkant een v-tje zit.

Het patroon heet Sage Green en komt uit de Ottobre nummer 2 uit 2020.






Ik vond hem zo leuk dat ik hem ook meteen in het groen maakte.
De rok maakte ik al 2 jaar geleden maar is nooit aangeweest omdat ik er geen goed shirt bij had.


En als laatste maakte ik nog een Summer Basic van Ottobre.
Een klein paneel van Driessen, waar ik er twee van had. Wilde er een jurk van maken, maar dat ging echt niet lukken










1 opmerking:

  1. Wat een schitterende collectie ! Jouw kleerkast zal goed gevuld zijn ! En die paneeltjes.....om van te snoepen !

    BeantwoordenVerwijderen