zondag 4 juni 2023

Blauwe wapperjurk


Deze zomer zie je ze echt overal. De strokenjurk en -rok. Dat draagt natuurlijk heerlijk, dus daar had ik ook wel zin in.

In de Ottobre 5-2021 stond dit patroon en die leek me erg geschikt. Op de foto zie ik nu het woordje tricot staan, dat had ik in eerste instantie over het hoofd gezien. De lap knalroze hydrofiel lag al klaar. 
Klaar met patroon zag ik opeens dat hij voor tricot is. Nu vond ik het patroon ruim genoeg, dus dacht dat het wel zou passen, maar toch meer eerst in tricot gemaakt. Ondertussen weet ik dat de hydrofiel ook had gekund, dat wordt vast een van de volgende jurken.



Bij Megastoffen had ik onlangs een blauwe tricot gekocht. 4 euro de meter, voor deze jurk 3 meter nodig en die had ik nu net gekocht. Toen de stof binnenkwam leek hij me niet lekker zitten en erg zweterig, dus mooi voor een proefmodel. Ik had echter ongelijk! De stof voelt echt lekker en vandaag was hij zeker niet te warm (22 graden) en ik heb het bijna altijd warm, dus dat valt mee.


Gisteren lekker bezig geweest. Alles gerimpeld met de locker en dat gaat echt super goed. Alleen locker is toe aan grote beurt, dus ik had wel wat geduld nodig en moest hem af en toe toespreken. 
De linker draad mist steeds steken. Erg irritant. Maar goed, het is gelukt.

Patroonaanpassingen heb ik wel gedaan. Ik heb het lijfje 7 cm verlengd. Dat is best een stuk eigenlijk, maar anders stopt het lijfje net op het verkeerde punt en dat ziet er belachelijk uit. De jurk is dus wat langer geworden dan in de Ottobre.
De hals heb ik op het voorpand 1,5 cm ruimer gemaakt, de achterkant is hetzelfde. Wel op overgang voorpand en achterpand natuurlijk beetje naar elkaar laten verlopen, dus het scheelt wel iets van achteren.

En dit is het resultaat. Ik ben er blij mee!








 

2 opmerkingen: