zaterdag 20 mei 2023

T-shirt Nan van La Maison Victor

 Ik kon nog wel een paar shirtjes gebruiken. Het patroon Nan van LMV maakte ik eerder en vind ik erg prettig, dus pakte ik dat patroon er weer bij.


Bij Megastoffen kocht ik drie stofjes en ik kon aan de slag!

Het eerste shirt is een katoenen tricot:


Bij Kleurenmix kocht ik de boordstof. Maakte ik nog een foutje.... kocht een halve meter in plaats van 75 cm...... Maar ik maakte de boorden wat smaller en redde het precies. 
Trok het shirt aan...... was er iets fout gegaan met de hals. Was erg krapjes.....
UIteindelijk er weer uit geknipt en maar 10 cm extra besteld. Goed excuus om nog een extra leuk stofje te kopen bij Kleurenmix (daarover later meer).



Toen ging ik verder met de felgekleurde Zebra van Megastoffen.
Daar ging alles eigenlijk in 1 keer goed mee. 
Dit keer de vierkante hals.
Rode boordstof had ik nog liggen.






Daarna ging ik verder met een groen exemplaar. Pakte de lap, pakte de boordstof en kwam er achter dat nog een compleet groen geknipt exemplaar tussen de boordstof lag!
Toen wist ik opeens weer dat ik een tijd geleden (volgens mij nog zelfs in Oude-Tonge, terwijl we al 1,5 jaar in Rotterdam wonen) eens een groen exemplaar knipte, maar nooit naaide.
Nu dus gedaan!
Deze mooie groene stof kocht ik bij Kleurenmix. Stof en boordstof in exact dezelfde kleur.
Echt mooie stof.
Nu dus extra lap groen in voorraad :-).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten