woensdag 24 mei 2023

Groen is het deze zomer!

 De kleur groen van deze zomer vind ik erg mooi. Daar wilde ik wel graag kleding van hebben. Heb al een jas in die kleur, smaakt naar meer!

Bij Megastoffen kocht ik groene hydrofiel. Op de markt kocht ik jaren geleden al een leuke tricot.
Combineert mooi dus dat moest hem worden.





Qua modellen was ik er snel uit.  Beide uit Ottobre. Broek Wide Leg & High Waist uit 02-2020 en Top Eggnog uit 05-2022.
De broek maakte ik eerder. Hele fijne broek, die ik graag draag. De top (een overslagvest) is nieuw.




Over de hydrofiel twijfelde ik heel erg over wel of niet strijken.  Niet gestreken vond ik de stof uiteindelijk mooier dus gedaan.

Nu de broek gedragen is merk ik dat hij tijdens het dragen uitzakt. Nog keertje wassen en dan misschien toch stukje eraf.

Broek was appeltje, eitje qua naaien. Zat zo in elkaar. De top was andere koek. De lap was zo ontzettend scheef......



Moest echt de keuze maken van alles scheef, lap weggooien of dan maar een scheve onderkant. Het werd de laatste optie omdat ik stof gewoon ontzettend mooi vind.....

Dit is het resultaat:


De broek lijkt op de foto wat lang. Toen ik de broek aantrok was hij precies goed. Gaandeweg de dag werd hij steeds langer.
Ik ga hem nu nog keertje wassen en kijken of de stof nog krimpt (is al keer gewassen) en dan eventueel nog inkorten.



Daarna had ik nog wat stof over en maakte er nog een shirt bij. Summer Basic die ik ook eerder maakte.






1 opmerking:

  1. Wat jammer zeg! Ook het shirt is scheef. Misschien als je het draagt , dat het dan niet opvalt!

    BeantwoordenVerwijderen