zaterdag 6 mei 2023

Tess van Supernova

 Bij naaimdagje afgelopen donderdag in opwelling begonnen aan Tess van Supernova.

Hij was al door Anouk getekend dus ik kon zo aan de slag. Maar ik wilde alleen niet zo n rond voorpand, maar gewoon recht.

Toen volgde denkfout op uitvoeringsfout, op denkfout en toen weer uitvoeringsfout. Of zo iets :-).

In ieder geval heb ik nu een t-shirt......

Ik had dus geknipt en genaaid. Toen bedacht ik me opeens dat ik dan twee lange voorpanden had en dan beide moest zomen. Beetje raar. Dus onderste voorpand op heuphoogte afgeknipt.

Toen in elkaar gezet. Ene zijnaad zat heel raar. Over gedaan.

Toen zat andere zijnaad heel raar. Over gedaan. Toen viel opeens op dat de onderkant scheef liep. Hoe? Een raadsel. Volgens mij verkeerd gemeten en kleine afwijking in de stof.

Zijnaden zaten nog steeds raar. Opengeknipt en opnieuw gelockt. En wat denk je? Had ik korte voorpand bovenop gedaan! En onderkant nog steeds scheef.

Afgeknipt op t-shirt lengte en nu heb ik wel een leuk shirt! Vandaag aangedaan kwam ik er halverwege de dag achter dat ik toch nog een gaatje in de zijnaad had..... Hoe is het mogelijk..... Ondertussen natuurlijk weer dicht.

De stof is overigens van Driessenstoffen en ik ga opnieuw bestellen voor een jurk. 



1 opmerking:

  1. Ja, soms heb je dat! Meestal ga ik dan iets heel anders doen. Maar als zo een dagje gepland is, ligt dat moeilijker!! Bovendien, de aanhouder wint!!

    BeantwoordenVerwijderen