dinsdag 25 juli 2023

Roze stippen jurk en de restjes

 Ik heb al een tijdje een patroon in huis, maar niet eerder gemaakt. Summer Dream van Made by Runi.


Nu vond ik het wel lastig om het stofgebruik te bepalen en uiteindelijk bleek het ook niet te kloppen. De panen passen niet naast elkaar. Bij elkaar dus 325 cm nodig van 150 cm breed. De stof kocht ik in de aanbieding bij Kleurenmix. Ik heb de panden dus iets smaller gemaakt want anders ging het niet passen. Hierdoor had ik dus weer stof over. Nu mag ik van mezelf geen stof meer overhouden omdat mijn restantenbak vol is. Ik knipte dus ook meteen nog een kledingstuk. Hier na de foto van de jurk meer over.


Ik heb het patroon dus iets smaller moeten maken op het breedste punt anders paste het niet op de stof. De hals heb ik 1 cm aangeknipt. Vond anders de schouders wel erg smal worden. De mouwen en zoom heb ik afgewerkt met een zoom en de hals met jersey biasband.





Ik wil de volgende gaan maken van Punta di Roma, maar dat kan nog wel even wachten tot de Herfst. 

En ik had dus nog een stukje stof over. Ik nam het patroon van de korte broek van Ottobre, Ngendo en een shirt van Ottobre Summer Basic. Voor de top had ik nog een stukje stof liggen in de restantenbak.
Snel geknipt en gelockt. Paar zomen en een extra pyjama! Ook blij mee.










1 opmerking: