zondag 2 juli 2023

Zomerse kleding

 Zo vlak voor de zomervakantie nog even wat snelle kleing genaaid. 

Vorige week op Stoffenbeurs lapje voor deze jurk gekocht. 3 euro in totaal. Daar word ik vrolijk van.

Patroon is de Autumn Mood van Ottobre en dan zonder mouwen. Afgewerkt met jersey biasband dat ik nog had liggen.


Ook naaide ik een korte broek en t-shirt van voor mij bekende patronen van Ottobre. Summer Basic (shirt) en Ngendo (broek).
De shirt is genaaid van stof van Megastoffen en de stof van de broek kocht ik ook op het  Stoffenspektakel. Die laatste stof kromp met wassen zo'n 15 cm in de breedte en 20 cm in de lengte! Blij dat ik hem voor het naaien waste en droogde. Ging nu nog net uit de lap.... De applicatie kocht ik eens bij Aliexpress. 






Het enige wat ik aanpaste bij deze patronen is de broeklengte. Iets korter gemaakt.


1 opmerking: