donderdag 6 juli 2023

Zelfbedachte tas

Jaren geleden kocht ik bij Schroder in Rotterdam, blauw vilt van 3 mm dik. Helaas kon ik er niets mee want mijn naaimachine wilde het niet naaien. Ik wilde er toen al een tas van naaien, maar dan een rond model.

Van de week zag ik opeens deze rugzak voorbij komen bij Terstal.

Erg leuk, maar niet goede model, niet goede formaat en eigenlijk ook niet juiste kleur. Opeens moest ik weer aan dat blauwe vilt denken. Ondertussen heb ik een nieuw naaimachine, dus ik kon het eens proberen.


De Pfaff gaat er moeiteloos doorheen. Zelfs vier lagen. Super goed!

Toen moest ik nadenken over het model en hoe ik het ging doen. Simpel patroontje getekend en alle patroondelen, binnen en buiten daar op gebaseerd.


Toen nog wat ijzerwerk en tassenband, rits op de meter en ik kon beginnen!


Ik ben begonnen met de binnenkant. Wilde wel een vak met een rits en een aantal steekzakken. Eerst de afzonderlijke patroondelen gemaakt en toen in elkaar gezet.




Daarna van de buitenkant alle patroondelen afzonderlijk gemaakt en toen in elkaar gezet.
Helaas had ik misgerekend met het tassenband dus eerst nog geen draagband.








Vandaag in de gelegenheid om tassenband bij te halen en nu is hij echt af! 









2 opmerkingen:

  1. Heel leuk gemaakt en ik heb dezelfde naaimachine als jij zo te zien mooie Pfaff
    Leuk om te zien en leuke voering heb je in je tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen