vrijdag 12 juli 2024

Zomergarderobe 2024 - deel 1

 Morgen gaan we op vakantie. Oslo en Stockholm. Erg veel zin in.

Ik maak elk jaar een garderobe voor de zomervakantie. Dingen die allemaal bij elkaar passen. Erg handig en ik vind het ook gewoon leuk om stofjes te zoeken die bij elkaar passen.

In principe neem ik:  1 lange broek, 1 korte broek, 1 rok, 1 jurk, en 3 bovenkantjes. Dan kan ik dus alles met elkaar uitwisselen dus heel veel combinaties. 

Dit jaar wat meer bij me omdat het weer daar niet zo geweldig is, althans, dat is de verwachting. Nu dus  2 extra jurken, 2 truinen en ik heb ook een jasje genaaid.

Paar kledingstukken erbij gekozen die ik al had.

Dit is het complete overzicht:



Eigenlijk was ik al klaar, maar gisteren had ik opeens zin om nog een jurk te naaien. Ik had een lap stof al jaren in de kast liggen omdat ik eens een top naaide van een stof die er veel op lijkt. Die top staat hier.
Ik heb geen idee meer waar ik de lap ooit kocht.

Als patroon heb ik een t-shirt genomen uit de Ottobre, Summer Basis. Dat t-shirt maakte ik al ontzettend vaak en ook de jurk-variant kwam al een aantal keer voorbij.

Jurk zit lekker, staat erg leuk vind ik met die groene schoenen, maar op vakantie heb ik alleen de paarse sneakers bij me en ik denk dat dat ook prima is.



Ik maakte er armbandjes bij. Zo leuk om dat ook zelf te doen!


De andere jurk op de bovenste rij heb ik al op mijn blog gezet.
Als je op de foto klikt, kom je hier weer terecht.
Patroon: Maxijurk van Elisabeth Sweetwater
Stof: van de markt


Ook maakte ik deze set:



Vorig jaar kocht ik de stof van de rok bij Megastoffen. Daar nog steeds te koop, mocht iemand interesse hebben. De paarse stof heb ik echt jaren en jaren geleden gewonnen bij een naai-wedstrijd van Sancho. De stof is van Joy Fits. Echt super mooie kwaliteit. 

De rok knipte ik zonder patroon; ik maakte er steekzakken in.
Het shirt is gebaseerd op het Nan shirt van de LMV. Ik heb de hals, de mouwen en het pan veranderd. Eigenlijk dus bijna alles :-). De splitjes heb ik er ook zelf in verzonnen.

Ging nog helemaal fout. Shirt was klaar en ik trek hem aan en kom er achter dat het splitje in de rechtermouw geheel op de verkeerde plaats zat! Helemaal verkeerd gemeten. Maar gelukkig had ik nog genoeg stof om een nieuwe mouw te knippen.

Hier het bewuste splitje, maar nu goed.





Over paar dagen, komt het volgende deel van de zomergarderobe.












2 opmerkingen:

  1. Wat een gave reisgarderobe ! Zo kleurrijk; love it ! ( het zijn ook mijn favoriete kleuren). Slim om kledingstukken te voorzien die bij elkaar passen, Telde je al hoeveel combinaties je hiermee kan maken ? En waarschijnlijk vermindert dat ook jouw bagage. Extra handig, dus ! Ik ga dit proberen te onthouden voor als we de volgende keer valiezen moeten pakken. Een leuke reis gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen