maandag 15 juli 2024

Zomergarderobe 2024, deel 2

Ik maakte eerder al een jasje, niet geblogt, niet gedragen en nu dus voor de zomergarderobe.

Ik kocht bij Driessen hele fijn gewatteerde stof. Aan beide zijden hetzelfde. 



Ik schafte ook het patroon Junna aan van Bel Etoile.
Leek mij nu eens een echt handig patroon.


Wat ik echt erg grappig vind is dat het patroon voor- en achterkant aan elkaar zit. Hierdoor dus geen zijnaden. Alleen schoudernaden en van de inzet van de mouw.


Ik vond het band om mee af te werken heel lastig. Ik kon niet dezelfde kleur vinden. De stof zelf is te dik.
Uiteindelijk is het een band geworden in een afwijkende kleur met een speciale structuur.



De binnenzijde werkte ik af met donkerblauwe satijnband. Iets donkers aan de binnenkant vind ik toch mooier.


En zo werd het jasje en belandde in de kast.
Ik heb het eigenlijk altijd warm, dus wanneer moest ik dat nu aan?



Deze zomervakantie kwam er aan en opeens bedacht ik dat ik het jasje vast vaker zou dragen als er knopen aan zouden zitten en zakken.
De knopen waren zo geregeld, het jasje valt heel ruim, dus ik had wel genoeg ruimte, niet helemaal volgens de regels maar wel praktisch.
De zakken gingen niet door want ik heb geen stof meer.

Dit is het nu geworden!
Ik ben tevreden.




Je ziet er ook een t-shirt onderuit piepen.
Ik zag ergens op FB een t-shirt getoond worden wat ik echt een leuk model vond.
Kwam uit de Ottobre en was me in de Ottobre nooit opgevallen. Nummer 2-2021 en heet Summer Tones.



Toevallig zag ik bij Megastoffen dit stofje. Het is een paneel, had ik niet goed begrepen, maar pakte wel goed uit.


Ik werkt het t-sbirt aan de bovenzijde af met elastisch biasband van Kleurenmix en dan de matte kant.


Aan de achterzijde een v-tje.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten