vrijdag 18 november 2011

Fei in haar nieuwe outfit

Ik heb van hetzelfde patroon als het vorige jurkje ook een tuniek gemaakt. De zwarte stof is een wat dikkere tricot waardoor haar legging niet echt een legging is, maar ook niet echt een broek. Een tregging? Fei vindt de set in ieder geval erg lekker zitten. De "kranten"stof heb ik vorig jaar al gekocht bij een Stoffenspektakel. Ik had veel meer stof en kon er nog meer van maken. Als ik tenminste niet het voorpand op z'n kop in de tuniek had gezet...... Ik moest een nieuw voorpand maken en toen heb ik van nijd ook maar meteen een nieuwe achterkant gemaakt (leek mij het makkelijkst). Toen was de stof dus bijna op. Het restje gaat naar een vriendin.

De onderkant van de tuniek en de mouwen heb ik afwerkt met een rolzoom, de hals met elastisch biasband en dan de "doffe" kant. De legging heb ik aan de onderkant ook afgewerkt met een rolzoom.







1 opmerking:

  1. Wow prachtige tuniek en de legging staat er super bij! Dat rood met zwart staat haar zo mooi.

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen