donderdag 8 november 2012

Longsleeve voor Qidi

Vandaag voor Qidi een longsleeve gemaakt. Het model heet Fohr en is van Farbenmix. Een echt mannenpatroon!
Stofje heb ik al jaren maar nu werd het dus toch iets.
Eens rondgekeken op de site van Farbenmix en zag een daar een methode voor het aannaaien van boordjes. Anders dan wat ik altijd doe. Vandaag eens geprobeerd en dat had ik dus niet moeten doen.......
Ging helemaal mis. Boord was aan de ene kant een halve cm breder dan de andere kant. Ja, wat nu..... Ik kon het boord er wel af halen maar dan was ik vanavond om 12 uur nog bezig geweest met het risico dat het gat voor het hoofd te wijd zou worden. Weggooien heeft ook heel hoog op de ranglijst gestaan. Uiteindelijk heb ik iets gedaan wat Ed (manlief) ook heeft bij een sweater. Het boord opengeknipt op de vouwlijn en toen netjes overal gelijk geknipt. Heel wat anders dan de bedoeling was, maar wel leuk en weer eens wat anders. Het is toch tricot en ik verwacht niet dat het gaat ladderen. Helaas zonder foto's op model want model is nukkig.

Op foto 2 lijkt het trouwens net of het stiksel een bochtje maakt vlak na het blauwe stuk maar dat is schijn. Stof zal wel niet helemaal plat hebben gelegen bij de foto.





1 opmerking:

  1. Leuk shirt is het geworden en de creatieve oplossing voor de boord past helemaal bij het motief van het shirt.

    BeantwoordenVerwijderen