donderdag 1 november 2012

Naaimarathon, deel 5 en 6

Ik kan natuurlijk heel lang doorgaan met naaien voor Fei, maar Qidi loopt hier ook nog rond:-).

Voor de winter had hij eigenlijk enkel nog een dikke trui nodig en eventueel een nieuwe longsleeve.
Vandaag was het tijd voor de dikke trui. Ik had al een jaar of 5, 6 een lap army-fleece. Niet echt mijn favoriet, maar wel in een mooie blauwe kleur. Stamt nog uit de tijd dat Qidi veel jonger was en graag soldatenkleren aanwilde. Nu is Qidi 14 jaar, maar hij wilde er nog best een trui van hebben.
Zo gezegd zo gedaan. Even vlug Fei's standaard truien patroon hier en daar een beetje omgevouwen, hals wat kleiner gemaakt en op de stof gelegd.
Het is een heel simpel model, maar ik ben er best blij mee. Ik heb nergens misgeknipt, nergens uitgeschoten met het mes van de locker, niets opnieuw hoeven te doen, wat wil een mens nog meer?
Hier is Qidi:


Maar ja, ik had nog wel heel veel van die ellendige stof over. Wat nu. Zat te denken over een kussen voor op zijn bed of zo iets, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk. Het stuk was een ruime meter. Nu is het op de gamekamer van de kinder best fris. Qidi kan daar best lang zitten en hij is vrij kouwelijk. Mooi! Het werd een huisbroek! Ik had afgelopen zaterdag bij de clubdag van Sancho nog een Ottobre gekregen en daar stond een trainingsbroek in. Qidi zit net op het randje van kinderen en mannen, alleen mannen patronen zijn vaak te breed. Dit pakte precies goed uit.
Ook de broek is heel simpel, kan echt iedereen, maar het vlotte ook lekker. De stof vloog door mijn handen en hij was zo af. Om het voor Qidi wat makkelijker te maken wat voor en achter is nog een label bevestigt aan de achterkant en omdat het toch wel een beetje een Sancho broek is, een Sancho label:-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten