zondag 23 februari 2014

Pyjama voor mezelf

Een lekkere pyjama voor mezelf genaaid. Ik loop er altijd tegen aan dat broeken veel te kort zijn. In het begin gaat het dan nog wel (maar wel net, net) en elke wasbeurt wordt zo'n pyjamabroek korter. Kortom, tijd voor actie.
Ik heb een patroon voor een gewone broek genomen uit de Knipmode december 2003. Daar wordt hij gemaakt van satijn en heeft manchetten aan de onderkant. Een echte kerstbroek. Nu is het mijn pyjamabroek en hij zit heerlijk.
Het hemd komt uit Ottobre, nr 2 van 2007. Meteen even een proefje om te kijken welke maat ik het beste kan nemen voor shirts voor de sportschool. Deze maat zit lekker. Niet te strak, maar als ik afval hoef ik ook niet meteen allemaal nieuwe shirts te maken.

Als iemand zich afvraagt waarom het hemd, maar aan 1 mouw is afgewerkt met blauw elastisch biasband en 1 mouw met rood. Heel simpel, ik had niet genoeg van 1 van beide. Hals is ook met rood afgewerkt:-).





4 opmerkingen: