maandag 19 december 2016

Laatste deel uitdaging en een gehaakt vest

Ik had wat achterstand met bloggen doordat ik ziek ben geweest. Niets ernstigs hoor, maar met een buikgriepje sta je toch net niet zo fris op de fotos's :-).

Ik doe nog steeds mee aan de uitdaging op Sancho. Tien kledingstukken voor 1 januari 207 en met deze kledingstukken er bij, ben ik klaar! Er ligt gelukkig nog genoeg om te naaien. Beneden aan dit bericht een overzicht van de 10 kledingstukken. En hiermee ding ik dan ook meteen mee naar een prijs die Mamarieke uitlooft onder de mensen die meedoen!

Ik maakte nu eerst een rok. De rok komt uit de Knipmode oktober 2012. Een heel simpel modelletje. Zit prima. Had alleen el drie maten kleiner kunnen nemen want in totaal heb ik er nog 10 cm afgehaald. Had het nog wel opgemeten voor dat ik ging knippen, maar ben bang dat ik het een beetje lang had laten liggen voordat ik uiteindelijk ging naaien.

De stof kreeg in februari voor mijn verjaardag en is gekocht bij Framalo.



Hierna naaide ik een Aster voor mezelf. Patroon uit de LMV. Ik naaide deze al eerder maar vond hem wat hoog zitten bij de hals. Daarom nog een keer gemaakt, maar nu met een wat lagere hals. Andere aanpassingen die ik al deed zijn de mouwen verlengen, de panden verlengen en voor het halsboord enkel het patroon van het rugpand gebruiken. Ik ben er blij mee. De donkere kleur is trouwens donkerblauw en niet zwart zoals nu een beetje lijkt op de foto.


Hierna naaide ik een Optic Flower Dress uit de Ottobre.
Een jurk die ik al veel naaide maar nu toch wat maten kleiner. 

Lekker jurkje!



Ook haakte ik nog een vest. Het is een zes-hoeksvest.
Je haakt twee zes-hoeken als een granny en vouwt die dubbel en zet ze aan elkaar. Randje er omheen en klaar. Echt super simpel.
Het garen is Eskimo van Drops.







De tien:
Lap 5: 5 slips




4 opmerkingen:

  1. Mooie creaties stuk voor stuk.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zie je er tegenwoordig geweldig uit....goed te zien dat je zoveel bent afgevallen. En wat een naai tempo..applaus!!! Ik ben er jaloers op...in dezelfde tijd naai ik een Mara...maar goed dat je een nieuwe garderobe nodig had.
    Groetjes van Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Inge, prachtig!! En super dat jij ook al 10 naaisels gemaakt heb. Waarom denk ik nou dat er zeker nog 5 zullen volgen voor het einde van het jaar? ;)
    Vind de jurk overigens echt top! Dacht even dat het de ladyskaterdress was..... foutje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt er lekker de sokken in ;-)
    Van welk materiaal heb je de Optic Flower dress gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen