vrijdag 23 juni 2017

Nieuwe jurk

Door al het leren wat ik de afgelopen tijd heb gedaan, is het naaien er een beetje bij ingeschoten. Afgelopen week examen gedaan en meteen een nieuwe jurk genaaid :-).

Als model koos ik de Lady Skater Dress. Ik heb alleen het stuk boven de oksel helemaal veranderd. Eigenlijk wilde ik een racer back, maar dat lukt me op een of andere manier niet goed. Nou ja, nu vind ik het ook mooi.

Voor de eerste keer gebruik gemaakt van tricot-biasband. Niet gewoon elastisch, maar een tricot, jersey achtig biasband. Werkt erg mooi. Wel goed opletten dat het goed blijft zitten bij het naaien want het "loopt" snel weg.
Ik kocht dit band bij Kleurenmix
De stof kocht ik volgens mij bij het laatste Stoffenspektakel in Goes. Een wat dikkere, katoenen tricot.










6 opmerkingen:

  1. Staat je goed Inge, leuke jurk, ben benieuwd hoeveel jurken je wel niet hebt, zie altijd zulke leuke dingen voorbij komen ;-))
    Groetjes Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, Hanny, valt heel erg mee, qua hoeveelheid jurken. Ik heb er begin dit jaar heel veel weg gedaan omdat ik ze niet meer paste. Dus misschien een stuk of 30?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had laatst al even gekeken op dit blog omdat ik je creaties mistte๐Ÿ˜‚je hebt weer een leuke jurk gemaakt
    Vind het altijd zo leuk de kleding die je maakt met bijpassende schoenen ๐Ÿ‘๐Ÿ˜€

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed van je, om meteen weer te beginnen. Leuke jurk heb je gemaakt. Mooi stofje ook.
    Heerlijk is dat, al die stoffen markten1 Zeker nu er bijna nergens meer stoffenwinkels zijn.

    Fijn weekend verder.

    Groetjes Thea♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie ontspanning zo na je examen. Deze jurk is goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen