zondag 2 september 2018

Naaiweekend in het klein

Zaterdag de hele dag in Putten geweest. Er was een naaidag georganiseerd en dan ben ik graag van de partij. Prachtige ruimte, lekker eten en de hele dag naaien. Waren te gast bij Crea bij Gerda.



Gelukkig ging ik goed voorbereid op pad en had ik al het een en ander voorbereid.

Eerst heb ik een shirt genaaid, Solid Green (Ottobre 2014 -2), wat ik al eerder naaide met korte mouwen en lange mouwen. Nu met lange mouwen voor de komende Herfst. Kleurt precies bij een rokje wat ik deze zomer naaide. Er zitten plooitjes in aan het halsboord, midvoor, maar daar zie je op de foto helaas niets van. Rokje helaas niet veel aangehad, het shirt wat ik er bij naaide, sneuvelde al bij de eerste keer wassen (gaatjes er in).
De stof kocht ik op de markt in Oud Beijerland. Een wat dunnere punta di Roma maar wel heel fijn zacht.




Daarna maakte ik een nachtblauwe tuniek met zilvere dingetjes er in. Op de foto zie je dat helaas niet. Het model is Autum Mood (Ottobre, 2011-4). Ik wil deze dragen met een zwarte legging.
De stof kocht ik bij De Stoffenkraam. Zit erg prettig.




Daarna ging ik over op een zwarte draad. Ik begon met mijn groene panterrokje met streep aan de zijkant.
Het is mijn eigen getekende 1 uurs rokje.  De stof kocht bij De Stoffenkraam. Er boven een mouwloze top. De stof had ik al een tijdje. Gewoon zwarte tricot. Ik naaide Golden Amber uit de nieuwe Ottobre (2018-5). Het zwarte vestje wat ik er bij wil dragen heb ik al jaren geleden eens gekocht.




Dat was het laatste van de zaterdag. Gelukkig mocht ik op zondag thuis nog even door :-).

Ik had een mooi plan. Leuk stofje, leuk patroon uit de Ottobre. Maar helaas. De stof was toch te klein. Gekozen voor makkelijk. Autum Mood uit de Ottobre. De stof kocht ik een hele tijd geleden al op de markt in Oud-Beijerland. Ik ben er uiteindelijk erg blij mee!









2 opmerkingen:

  1. Heel leuk die kleding ,ook leuk dat zwarte met die rode boord en label ,leuk idee ga dit ideetje even stelen van je 😱

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig he, zo samen bezig zijn met je hobby. Bij jou staat de turbo aan haha, heerlijk om zo je eigen klerenkast weer aan te kunnen met mooie stukken.

    BeantwoordenVerwijderen