donderdag 30 augustus 2018

Rokje en shirts

Afgelopen dagen twee shirtjes gemaakt en een rokje. De laatste zomer-kledingstukken. Het ene shirt is eigenlijk ook al met een knipoog naar de herfst/winter. Ik heb het niet vaak koud, dus die draag ik vast lang door.

Ik had de stof van het rokje al een tijdje op het oog, maar was zo duur, dat ik paste. Vorige week op de markt stond de Stoffenstunter en die had uitverkoop. Alles voor 5 euro de meter en ik kocht het laatste stukje van de rol, 70 cm. Kijk, dat is nog eens leuk!
De roze stof kocht ik van het voorjaar op het Stoffenspektakel voor 3 euro de meter en dat is zulke fijne tricot. Heel soepel en van superkwaliteit. Ik heb er ook een vestje en een broekrok van en die blijven in topconditie.
Ik kocht bij Kleurenmix een tijdje geleden allemaal leuke  rekbare kantjes en ik kon me niet beheersen. Die moest er onder! Ik liet me daarbij inspireren door Chef Anne. Een Amerikaanse kok die je nu ook kan terugvinden op Netflix en die elke uitzending zulke leuke rokjes aanheeft.
De rok heb ik zelf getekend. Het is mijn 1-uursrokje (nu iets langer door het kantje).
Het shirt is de Frog van Ottobre. Ik gebruikte dit patroon al eerder voor een top en voor een nachthemd. Ik heb het originele patroon 5 cm verlengd en dat zit bij mij net iets mooier. Het is een hoog-laag shirt.







Ook maakte ik dus nog een Summer Basic shirt. Ik heb eens geteld.  Dit is ondertussen mijn 22ste exemplaar. Ik heb ze natuurlijk lang niet allemaal meer. Deel was voor mijn dochter, deel is versleten of kapot. Maar het is duidelijk een favoriet shirt!

Niets bijzonders, dit exemplaar maar zit ontzettend lekker, stof valt mooi en ik ben er blij mee.








2 opmerkingen: