dinsdag 14 januari 2020

Ottobre top, Florale Dreams

Bij een vriendin zag ik een exemplaar van de Florale Dreams van Ottobre 5/2019. Ik was er meteen weg van.

In het blad ziet hij er zo uit:


Eerlijk gezegd vind ik de mouwen hier niet zo mooi. Joyce, de vriendin met de top, had ze recht afgesneden en afgewerkt met een zoompje en toen vond ik hem dus heel mooi!

Ik had nog een leuk stofje liggen. Helaas niet zo'n goede stof, want na 1 keer wassen, zie je het al. Daarom nu gebruikt, mocht het patroon me niet staan of niet passen, geen man over boord.


Nu ik de top af heb, vind ik het gewoon jammer dat de stof van matige kwaliteit is.... hij is zo leuk geworden!
Ik heb de mouwen dus aangepast (gewoon recht afgeknipt) en de hals een centimeter of 2 uitgediept. Verder helemaal niets aan veranderd en gewoon mijn standaardmaat genomen.
De hals is afgewerkt met elastische paspel.




Toen had ik nog een metertje over. Ja, wat doet een mens daarmee? Een rok. Eigenlijk zou ik ze voorlopig even niet meer naaien want ik heb er al 37... nu dus 38.


Vind het eigenlijk leuker met een andere top. Dit is trouwens top Vivianne uit de Ottobre die ik al eerder maakte.


Uiteindelijk maakte ik ook maar een tweede exemplaar van deze top. Deze stof kocht ik ook bij Driessen.







2 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuke topjes en rokje heb je gemaakt. Ik vind de effen rode top ook mooier staan op de bloemetjes rok, anders is het te veel bloemetjes of zo??

    BeantwoordenVerwijderen