vrijdag 2 april 2021

Jurk met streepjes

 Ronde 3 van de Sewing Bee!



Ik moest dus iets maken waarbij de prints er goed uitzien. Naden doorlopen, geen rare afbeeldingen.

Mooiste voorbeeld is deze nog altijd:


Zo moet het dus niet :-).

Maar ja, wat ga je maken, zodat naden aansluiten, maar dat je ook nog indruk maakt? Iederen die nu nog mee doet, kan goed naden naaien, dus waar onderscheid je je mee?

Uiteindelijk kreeg ik een tip op een forum. Iemand had een foto van mij waarbij  een Sinclair patroon op een leuke manier werd geinterpreteerd.
Dit patroon:

De foto die mij inspireerde kan ik niet laten zien, want ik kan de maakster niet om toestemming vragen.

Ik wist dat ik daar iets mee kon, maar dan niet als t-shirt. Ik wilde een jurk. Eerder maakte ik al de Rea jurk van BelE'toile en die leek me leuk om aan te passen. Het gratis patroon kan je hier downloaden.




Vlug bij de Stoffenkraam stof gehaald en aan de slag.

Ik moest natuurlijk het hele patroon aanpassen en dat viel niet mee. Ik ben er echt een tijdje mee bezig geweest.
Daarna moest ik gaan knippen. Ik wilde de strepen overdwars en toen kwam ik in de problemen. Op de stof liepen de strepen verticaal en niet horizontaal.....
Uiteindelijk kon ik knippen en paste het tot op de centimeter.....

Ik ging het voorpand in elkaar rijgen (ja, dames en heren, rijgen...... doe ik nooit, maar moest nu echt).

Toen bleek dat als je een schuine lijn hebt, je stofjes niet recht boven elkaar kan zetten want dan zitten je strepen niet recht boven elkaar.
Opnieuw!
Toen bleek dat ik dus mijn lap een stukje moest opschuien waardoor ik aan beide zijden 1,5 cm moest afknippen.... Ja, paniek. Stof was op en ik kon echt niet veel stof missen aan de zijkanten.
Maar het is weer net gelukt. Op de foto houd ik mijn buik in :-).

Nu dus maar weer afwachten of ik door mag naar de laatste ronde! We begonnen met 139 deelnemers, nu zijn we nog met 25. Ik ben erg benieuwd. Mijn inzendingen zijn echt anderes dan vrijwel alle inzendingen. Zeker bij zo'n internationale wedstrijd is het bijna niet te voorspellen.
Hier kan je de andere inzendingen zien.

En dit is dus mijn uiteindelijke resultaat.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten