maandag 22 juli 2024

Zomergarderobe 2024, deel 3

 Vandaag het laatste deel van de zomergarderobe. Ik maakte op de valreep nog een jurkje. De stof had ik al half jaartje in huis denk ik. Is van Driessen, van de collectie Lisan.

Ik maakte het jurkje Twig uit de Ottobre 5-2015. Hier mijn eerdere exemplaren.

Dit keer naaide ik hem zonder mouwen en zonder de zakken van het patroon. Ik naaide er wel een zak op, maar die tekende ik zelf. De afwerking deed ik met jersey biasband. In het begin vond ik het lastig werken met dit soort band maar toch blij dat ik destijds heb doorgezet. Vind het altijd weer een mooie manier van afwerken. 


Dit is hem geworden:


Vind ik zelf zo'n leuke vakantiefoto, maar de jurk zie je niet goed dus ook nog even deze, hier lijkt het wel of de zijkant niet goed loopt, maar dat is dus wel zo. 



Ook maakte ik nog een t-shirt. Het is het Nan shirt van de LMV de halslijn heb ik aangepast. 
Hier zie je mijn eerdere exemplaren.

Het stofje kocht ik als coupon jaren geleden op een stoffenspektakel.

De korte broek is van vorig jaar. Het model is de Ngendo uit Ottobre 


Als laatste laat ik graag nog een trui zien. Het is de Every Day Luxe uit Ottobre 5-2014.



De stof is een nicky velours van megastoffen.nl. Vind hem erg prettig. Hij is zacht, flexibel en draagt lekker.

Ik heb de capuchon afgewerkt met elastisch biasband, de matte kant.
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten