zondag 20 oktober 2024

Junna in bont!

 



Een tijdje geleden zag ik op internet een geweldig mooi bont stofje. Tikje hysterisch maar zo gaaf.
Alleen veel te duur..... 50 euro de meter.

Week of 3 geleden liep ik op de markt in Rotterdam en zag de stof liggen. Ik meteen vragen, wat kost deze stof? Hij bleek maar 25 euro de meter te zijn, omdat er om de 2 meter een lasnaad in zit. Geen probleem dacht ik meteen! Daar werk ik wel omheen. Toen vroeg ik 180 cm en kwam de marktkoop er ook nog achter dat het het laatste stuk was, met ook nog een gat. Uiteindelijk kreeg ik 200 cm voor 25 euro. Ik blij, marktkoopman blij!


Ik heb tijdje nagedacht over het model. Ik koost Junna uit van Bel Etoile. Erg handig patroon omdat er geen zijnaden inzitten. Ik twijfelde over wel of geen kraag en koos voor geen kraag. Kocht ook nog zwarte, gewatteerde voering. 






Gisteren had ik een naaidag in Ridderkerk en kon ik lekker aan de slag. Nog paar zakken gemaakt voor de binnenzijde. Op de ruiltafel lag nog een stukje dunne, zwarte voering, dus dat voor de zakken ook meteen geregeld. Betrekkelijk snel kunnen naaien en met behulp van de omstanders is het ook nog gelukt om handig te voeren en te keren. Ik wist helemaal niet dat dat zo kon, dus weer wat geleerd.

Aangetrokken en eigenlijk miste ik toch de kraag. Dus vandaag nog een col gemaakt en nu vind ik beide opties erg leuk geworden! Ik ben blij!






1 opmerking:

  1. Wat een ontzettend leuk jasje! Leuk ook met de col. Als ik deze stof zou zien, zou ik denken "erg leuk, maar wat moet ik ervan maken?". Zo'n jasje dus! Super! Hier ga je vast veel plezier van hebben (en veel complimenten voor krjjgen).

    BeantwoordenVerwijderen