zondag 11 maart 2012

Start van de lente-zomer garderobe

Fei heeft natuurlijk nieuwe kleding nodig voor de lente en zomer en daar ben ik van de week maar eens aan begonnen.


Eerst heb ik een vleermuis-shirt gemaakt. Was eigenlijk de bedoeling dat deze wat langer zou uitvallen, maar het onderstuk was scheef (streepjes staan nog al eens scheef op de stof gedrukt), moest ik recht knippen waardoor het nu een shirt is en geen tuniek. Hij staat erg leuk vind ik op haar jeans tregging (lag vergeten in de kast:-). Het patroon komt uit de dames Knip. Ik had het patroon iets ingekort en de v-hals wat minder diep, maar verder klopt het goed.








Daarna heb ik een set gemaakt. Tuniek en legging. De tuniek komt uit de Ottobre en heb ik al eerder gemaakt. Nu alleen een maatje groter. De legging komt van het standaardpatroon wat ik daar zelf voor heb gefabriekt.




Toen had ik stof waar ik niets bij kon verzinnen. Advies gevraag en uiteindelijk mijn eigen zin gedaan:-))) (volgende keer zal ik beter luisteren....). Een jurk. Dit patroon komt uit de Ottobre. Veel mensen die van naaien houden kennen het patroon ook een beetje als de Elodie van Farbenmix, maar die is er niet meer in Fei's maat.








Omdat ik het patroon toch had liggen, heb ik er maar meteen nog eentje gemaakt en nu van tricot. Lekker fleurig en helemaal Fei's stijl.




Vervolgens heb ik een stofje gebruikt wat ik eigenlijk al eerder had willen gebruiken (komt nog uit mijn eigen winkel die ik in 2006 sloot.....). Echt alles ging mis. Locker deed het niet goed, moest uithalen en nog een keer. Vervolgens bleek het jasje te klein.... Goed, heel niet-professioneel heb ik aan de linkerkant haar mouwnaad en zijnaad opengeknipt en hier een strook van 1,5 tussen gezet. Gelukkig zit Fei niet vaak stil. Toen kocht ik hele gave knopen. Laat ik ze Fei zien vraagt ze waarom ik blauwe knopen heb gekocht..... Goed, stift gepakt en knopen zwart gemaakt:-).





4 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een ijver!
    En niet luisteren heeft toch een prima resultaat opgeleverd zo te zien.
    Ik vind het gestreepte shirt van de eerste foto het leukst, als tweede komt de oranje roze jurk en als derde het jasje.
    Wat ik ook super vind is de bank waarop Fé (wat een vrolijke meid is dat en wat wordt ze groot!)buiten poseert.
    Kortom: allemaal plaatjes -:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kleding voor je dochter en alles staat haar ook super :-) Zie ook dat de zelfde tuniek met orange/blauw en die je bij hals rose hebt gedaan ...Ook hier in de kast hangt voor mezelf ,en denk dat ik daar ook maar een vleermuis shirt van maak voor kleindochter :-)
    De jas is ook super mooi /cool ..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je veel gemaakt! Leuke dingen allemaal.

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zeg, dat ziet er leuk uit allemaal!
    Ik vind het stippenjurkje helemaal geweldig staan bij je dochter.
    En idd de vrolijkheid spat van het scherm :-)

    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen