vrijdag 11 september 2015

Knip proefnaaien, deel 2

Tijdje geleden schreef ik dat ik mocht proefnaaien voor de Knipmode. Niet met de bedoeling in het blad te verschijnen maar om te kijken of de naaibeschrijvingen duidelijk zijn, of het kledingstuk goedvalt, etc. etc.

Ik kreeg de Knipmode van september toegestuurd door de Knip, 2 lappen stof, knopen en voering. Ik moest kiezen en aan de slag. Van de groene stof kreeg ik ruim 3 meter. Dat is genoeg voor een winterjas. Heel mooie stof! Ik ga er dus ook nog een jas van maken :-). Dus verder met het blauwe stofje.

 
Dit jasje moest het worden.
 
 


De knopen die er bij zaten vond ik wel heel mooi maaaaaar, net eentje te weinig. Dus ik ging op zoek naar andere knopen. Bij Schroder in Rotterdam vond ik mooie knopen, een mooiere voering en nog een perfect stofje voor een jurk wat heel mooi bij een blauw jasje zou passen. Meteen gekocht.

 
Toen mocht ik aan de slag.
Het patroon was snel overgetekend. Toen het patroon op de stof.
Het viel me op dat het rugpand in twee delen op de stof ligt. Ik kon daar zelf geen reden voor bedenken en vind het ook minder mooi. Ik heb dat dus in 1 deel gedaan, gewoon aan de stofvouw.
 




 
Daarna gaan naaien. Ik volg normaal gesproken nooit werkbeschrijvingen maar doe altijd gewoon wat mij goed lijkt. Omdat ik nu natuurlijk wel de werkbeschrijving moest volgen ging het toch hier en ander wat anders. Leuk om ook eens te doen. Het was goed te doen en als je het goed leest kom je er wel. Hier en daar wel een klein verschilletje tussen de algemene werkbeschrijving waarnaar verwezen wordt en de werkbeschrijving bij het jasje.
 


 
Vond het leuk om door te stikken op punten waar ik dat normaal gesproken niet doe. Ziet er toch mooier uit.
 
Toen ik bij de knopen aanbeland was bleek dat ik de knopen die de Knip mij had gegeven eigenlijk toch mooier vond. Dus die er maar opgezet. Bij de knoopsgaten ging het nog even mis. Had het onderste knoopsgat 1 cm te groot gemaakt. Een volgende keer laat ik het zitten...... Puf, meer dan een uur bezig geweest om het knoopsgat weg te halen en natuurlijk heb ik mijn stof beschadigd. Nu zal niemand dat zien als ik het jasje aan heb, dus laat ik het ook niet zien :-).
 
Toen ging ik aan de slag met het jurkje. Het jurkje is de Lady Skater dress. Ik had hem al eerder gemaakt dus dat wat fluitje poep. Geknipt en genaaid in minder dan een uur. Daar kan je er meer van hebben in je kast.
 
Dit is dus het uiteindelijke resultaat.
 






 
Ik vind het zelf een leuk geheel al trekt het jasje ietwat onder de armen als ik het jasje dicht heb. Nu zal dat niet vaakgebeuren, dus ik ben blij.
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi setje zo en wat leuk dat je proef mocht maaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk stelletje zo.
    Ik vind het jasje los ook leuker staan als wanneer het dicht is.

    Leuk dat je proef mocht naaien.

    Het patroon van de jurk is ook erg mooi.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, leuk toch proefnaaien!!! Het jasje is idd los/open mooier dan gesloten, ik denk dat het ook scheelt als je de bovenste knoop niet dicht doet en alleen de tweede en de derde knoop. Leuk setje, het jasje is ook goed te combineren met andere kleuren, praktisch. Goed gedaan.!!

    BeantwoordenVerwijderen