dinsdag 29 november 2016

Brood, nummer 1

Vandaag voor het eerst zelfstandig een brood gebakken in de oven. Vroeger bakte ik veel broden maar altijd uit de broodbakmachine. Nu dus uit de oven.

Helaas ben ik niet tevreden. Het brood is niet genoeg gerezen en dus ook niet goed qua structuur. De smaak hoeft voor ons niets aan te veranderen. Die is heerlijk!

Dit recept heb ik gebruikt:
450 gram water
1 eetlepel gedroogde gist (11 gram)
1/2 eetlepeel zout
500 ram tarwemeel
250 gram bloem
scheutje olie

Het recept is van Teunie Luijk waar ik afgelopen vrijdag mijn brood workshop volgde.

Overmorgen denk ik nieuwe poging. Ben benieuwd :-)

Dit zijn de foto's van vandaag:








2 opmerkingen:

  1. Hij ziet er mooi uit.
    De smaak is goed dat is al fijn en de structuur komt ook wel goed.

    Ben benieuwd naar de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Corina, het wil nog steeds niet bij de bruine broden. Alles lukt, behalve bruin.....

    BeantwoordenVerwijderen