donderdag 24 november 2016

Lady Skater Dress

Ik heb in totaal nu 12 van deze jurken genaaid, maar er past er niet eentje doordat ik ben afgevallen. Nu nr. 13. En ja, een echt nr. 13. Wat er mis kon gaan, ging ook mis.

Eerst uren over nagedacht hoe de jurk uit de stof moest. Het lukte me niet. Een dag later nog eens gekeken en toen zag ik het! Zo gezegd, zo gedaan. ....... Niet dus. Ik verknipte me waardoor het rok gedeelte er niet meer goed uitging, maar toch nog kunnen oplossen. Toen legde ik dus mijn ene mouw verkeerd neer, waardoor beide mouwen nu niet hetzelfde zijn.

Maar goed, toen ging ik naaien. Eerst kwam ik er achter dat ik een gaatje had in mijn voorpand. Als oplossing, de halsopening wat groter geknipt. Toen zette ik per ongeluk mijn halsboord achterstevoren op de jurk........ Ik kon het echt niet meer uithalen, want de stof is vrij teer.
Tot aan de zoom, ging het verder vrij goed. Toen ging het weer mis . Mijn naaimachine at de stof voor een deel op en heeft het vrij lang vol gehouden om deze stof niet terug te geven. Uiteindelijk na half uur tobben, toch nog gelukt. Daarna ging het vlekkeloos. De zoom zat er in :-)

Toen de foto's. Wat een gedoe. Die jurk wil gewoon niet op de foto! De kleuren kloppen niet, je ziet de print niet, kortom, je ziet mij, met een jurk en de rest mag je er bij denken.
Ik heb de stof gekocht bij Bas Bastiaans en daar dan ook nog een foto gevonden van de stof, maar ook daar stond er bij dat de foto niet klopte omdat de stof donkerder en veel mooier is.





Ik zou het helemaal vergeten, maar ik doe natuurlijk mee aan de uitdaging van Sancho en Mamarieke om 10 lappen te naaien voor 1 januari 2017.

Dit was lap 7!

Lap 5: 5 slips


2 opmerkingen:

  1. Ondanks alle tegenstrubbelingen ziet de jurk er goed uit op de foto. Op naar de volgende?

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw echt een 13e jurk. Fijn dat je doorgezet hebt want het is een prachtige stof!

    BeantwoordenVerwijderen