zaterdag 14 januari 2017

Vezelbroodjes - KHARMA

Van de week stuitte ik op het recept van vezelrijke broodjes. Die zagen er prima uit en aangezien ik wel van een broodje houd, gisteren gaan bakken. Kreeg toevallig ook nog 's ochtends mijn nieuwe bakvorm binnen, dus ik ben blij!



Ingrediƫnten:
125 gram roomkaas (zoiets als Monchou dus)
4 medium eieren
snuf Keltisch zeezout (ik gebruik dit liever dan gewoon zout omdat er ook mineralen inzitten ipv enkel zout
45 gram psylliumvezels (te koop in natuurwinkels, maar het allermakkelijkste is om deze bij het Kruidvat te kopen. Ze verkopen deze vezels daar als middeltje om een prettige stoelgang te hebben)
6 gram wijnsteenbakpoeder (gezonder dan gewone bakpoeder, maar dat kan natuurlijk ook prima)
eventueel nog pitten (zonnebloem, maanzaad, dat soort dingen, maar hoeft niet)



Meng alle ingrediƫnten goed door elkaar. Let er op dat je het bakpoeder, vezels en pitten echt heel goed verdeelt, anders wordt het niet lekker.
Je krijgt een mooi, schuimig mengsel.



Laat dit 30 minuten staan.



De oven voorverwarmen op 200 graden (of 180 graden hetelucht).



Na 30 minuten het deeg verdelen over je bakvorm. Je kan er ook bolletjes van maken of bijvoorbeeld in een cakevorm.



Bak 30 minuten. Niet steeds kijken en oven dicht en open want de broodjes zijn wel gevoelig voor instorten.



Ik laat de broodjes afkoelen op een taartenrooster.








En als je dan geluk hebt, lunch je zo lekker op je werk :-)















2 opmerkingen: