vrijdag 10 maart 2017

Color Block dress

In de Knipmode van februari 2017 staat een jurk waar ik meteen helemaal weg van was.


Dus het patroonblad er bij gepakt en gaan meten. Nu weet ik dat ik niet volledig standaard ben, maar welke maat ik ook naam, dat ging echt niet passen. Of de jurk was veel te groot, of de mouwen veel te krap, de hals was zo krap dat ik niet meer zou kunnen ademen. Kortom, dat leek bij mij echt helemaal nergens op. 

Toen ben ik uitgegaan van een ander patroon. De jurk maakte ik kortgeleden en ik heb het patroon toen aangepast.


Voor deze jurk heb ik de mouwen en de halslijn nog aangepast.
Vervolgens heb ik de lijnen getrokken die ik bij de Knipmode zo mooi vind.


De stof had ik al klaar liggen. Op het Stoffenspektakel staat altijd een mevrouw met Punta di Roma voor 3 euro de meter en als daar een kleur bij zit die ik mooi vind, koop ik die meestal. 
Toch fijn op voorraad.




Getekend, geknipt en vervolgens in elkaar gezet.













2 opmerkingen:

  1. Super gelukt , Inge! Dat is weer heel jammer bij de Knip, bij Patrones ook trouwens. Ik durf ook niets te beginnen zonder alles na te meten. Mooie kleuren heb jij gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een van de redenen waarom ik maar zo weinig (zeg maar niets meer) voor mezelf maak, ben zo bang dat er niets van klopt! Het liefst maak ik dan dus veelte wijde dingen, dan is de kans dat het past het grootst. Nu nieuwe naaimachine gekregen, toch maar weer eens starten :-)

    BeantwoordenVerwijderen