vrijdag 4 mei 2018

Naaiweekend 2018


Op 13 april dit jaar ging ik op kamp met Vereniging Sancho. Door tijdgebrek duurde het even voordat ik hier een blog over schrijf, maar vandaag gebeurt het dan toch echt!

We gingen zoals gebruikelijk naar de Grote Bunte in Nunspeet. Helaas voor het laatste jaar, daar want het pand is verkocht.



Thuis eerst mijn auto ingeladen. Beetje breeduit zodat niets gaat schuiven, maar wat heb ik toch altijd veel nodig :-). 


Aangekomen op de slaapzalen een bedje uitgekozen en mijn plekje ingericht.


Na het avondeten kon het naaiwerk gaan beginnen!

De zaal ziet er dan na een dagje naaien zo uit:



Ik wilde graag net als vorig jaar een mini-garderobe naaien. Een garderobe waar je de zomer mee door kan (als het moet :-)) en waarvan alle stukken bij elkaar passen.
Vorig jaar naaide ik in de kleuren rood-wit-blauw. Dit jaar wilde ik iets anders en koos voor roze-wit-turqoise-zwart. Makkelijk te combineren!

Mijn broek werd de Sunny Pants uit LMV. Ik maakte er al heel wat maar hij zit dan ook heerlijk!
Op de foto combineer ik de Sunny Pants met een Autumn Mood uit de Ottobre. Daar maakte ik er ook al heel veel van.

De broek naaide ik van een katoenen stretch met een hele lichte glans. Ik kocht deze bij Holland Stoffenhuis. Echt een fijn te dragen stof. De stof van de tuniek kocht ik een keertje op de markt. Beide kledingstukken zijn met zilver afgewerkt. De broek met een bies op de zijnaad en de tuniek met een biasband aan de hals. Dit biasband kocht ik bij Kleurenmix.







Hier nog een foto van dezelfde broek maar nu met een ander t-shirt.
Dit t-shirt is de Summer Basic van Ottobre. Verreweg mijn lievelingsshirt. Ook hier is de stof met een zilverdraadje. Het stofje kocht ik op het laatste Stoffenspektakel.
\




Datzelfde shirt draag ik hier op een rok. De rok is gemaakt van Punta die ik jaren geleden op het Stoffenspektakel kocht. Ik zag in een hele oude Knip eens een rok en die wilde ik namaken. Ik nam mijn zelfgetekende rokpatroon als uitgangspunten en knipte deze in stukken. Ik gebruikte nestels en maakte een zak. Ik vind hem geslaagd!








Dezelfde rok draag ik op deze foto met een nieuw patroon. Nou ja, het patroon is oud, maar ik maakte het nog nooit. Komt uit de Ottobre 2011-5. De top heet: Violet Rose.
De stof kocht ik op facebook van een particulier. Net iets te weinig voor het patroon maar met een beleg/voering van een andere stof ging het precies. Er zit een leuk glimmertje in de stof.





Toen maakte ik nog een set die ik wel kan dromen. Een broekrokje uit de Knipmode van 2004 en nog een keertje Summer Basic uit Ottobre
De roze stof kocht ik op het Stoffenspektakel in maart in Goes. 3 euro de meter en ik kocht 4 meter. Ik kan dus nog wel wat :-). De gestreepte stof kocht ik op de markt bij Lucien (Oud-Beijerland, Maasdam, Dordrecht en Hoogvliet) voor € 2,50 euro de meter. Goedkope set dus!



Dan kon het natuurlijk niet uitblijven. Nog twee jurken.

De eerste jurk is de Lady Skater Dress. Hals beetje aangepast, lengte wat verlengd en zo kwam ik uit op deze jurk. De zwarte stof komt van het Stoffenspektakel ook voor 3 euro de meter en is dezelfde als de roze. Heerlijk zacht stofje, mooie tricot.
De roos kocht ik op Aliexpress.
Het vestje komt uit de eerste Ottobre voor dames. Maakte ik vorig jaar in het rood en droeg ik veel. Zit lekker, is toch net iets gekleder en ziet er leuk uit.
Het vestje kan ik natuurlijk combineren met alle andere kledingstukken.





En toen maakte ik nog een jurk. Een voor mij nieuw patroon.
Ik kocht de stof op het Stoffenspektakel voor 3 euro de meter. De kraam waar ik al deze goedkope stofjes kocht, staat trouwens ook op de weekmarkt in Dordrecht en Bergen op Zoom. Mooie stoffen voor weinig geld.

Het patroon is de Elise Wrap Dress van Halla. Ik zag dit patroon voor het eerst bij Mamarieke en was er meteen weg van. 



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten