dinsdag 6 oktober 2020

Flared pants

 Vandaag de Flared Pants gemaakt uit de Knip van maart 2020. 



Ik begon met de maattabel. Nam mijn maten op en koos de maat uit. Had gehoord dat deze broek goed op maat valt. Tijdens het overtrekken van het patroon vond ik hem er toch wel erg klein uitzien. Dat bleek. Ik moest de stof op heupwijdte zo'n 20 cm laten oprekken om te laten passen.

Toch maar maatje groter getekend. Ik teken altijd lengte aan omdat ik vrij lange benen heb. Dat hoefde ik bij dit patroon niet te doen. De zithoogte was iets te laag. Aan de achterkant moest ik toch 2 cm aantekenen. 

Eerlijk gezegd vind ik de broek niet mooi genoeg zitten om zonder tuniek te dragen. Het is en blijft toch een leggigachtige bovenkant. 

De top die ik draag maakte ik al een tijd geleden. Het is een Autumn Mood van Ottobre ik heb hem alleen iets korter gemaakt, dat staat mooier.



1 opmerking: