maandag 4 mei 2015

Laatste kleding van het naaiweekend

He, he, eindelijk alles op de foto. Ben ik normaal gesproken al een fotomodel, vandaag zat al mijn fotogeniekheid in mijn schoen.... Puf zeg. het lukte gewoon niet. Daarom wat foto's op de pop en een halve van mezelf en dan nog twee in een jurk.......

Tijdens het Stoffenspektakel in Rotterdam zag ik deze stof liggen bij TST stoffen en ik was er meteen helemaal weg van. Eigenlijk veel te duur, maar omdat ik nog een stofje heb liggen wat zij zelf gesponsord hebben dacht ik dat ik dan gewoon dit stofje kocht:-). Mooi smoesje, nietwaar?
Het patroon is uit de Ottobre 2-2014. Blijft hier favoriet.



Ik heb ook nog een trui gemaakt. De stof komt bij de Bezige Bij vandaan in Numansdorp. Waarom mag Joost weten (en zelfs die zal het niet weten) want hij valt niet lekker soepel. Maar goed, het is een trui en ik zal hem vast wel dragen.
Bij dit werkstuk voor het eerst gebruik gemaakt van "understitchen". Vind het mooi geworden (zie de foto van de binnenkant). De applicatie heb ik uiteindelijk te ver naar de zijnaad gezet, maar ja, dat kan je niet meer veranderen. De applicatie komt trouwens bij "Van Ikke" vandaan.
Het patroon kot uit een Knipmode van afgelopen seizoen. Maat 46 zou mij moeten passen, maar hij valt vrij ruim.





Dan nog een jurk. Het patroon is van de de Rembrand jurk uit de Knipmode van september 2014. De stof heb ik ooit gekocht bij de stoffenmarktkraam in Oud-Beijerland. Alles kost daar € 2,50 per meter, dus daar word ik altijd blij van:-).
Natuurlijk sta ik een beetje debielig op de foto, maar het zij zo.






2 opmerkingen:

  1. Alle drie leuk! De jurk vind ik prachtig, hij staat je super.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn drie leuke creaties.
    Jammer dat de trui niet valt zoals je verwacht, hoop dat ie toch wel draagbaar is.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen