vrijdag 22 mei 2015

Ottobre - Sculpture blouse

Ik vind de plooitjes aan dit t-shirt zo leuk, maar helaas, als je ze maakt zoals in de Ottobre, dan krijg je een scheve hals, en dat vind ik weer niet mooi.
Ik wil hem dus iets aanpassen. Maar hoe? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Wie wel?




Ik denk dat ik het patroon moet doorknippen op de pijl en dat zien als nieuwe midvoor en die op de stofvouw leggen, dan heb ik aan twee kanten plooitjes. Of als ik ze toch maar aan 1 kant wil, moet ik dan op de pijl doorknippen en zo'n deel als links aanteken maar dan rechtop? Ik weet het dus niet.



1 opmerking:

  1. Dat lijkt me wel Inge.
    Als je de pijl volgt (dus naar de hals) en die lijn recht legt en op middenvoor met stofvouw, dan krijg je een hals/schouder die links en rechts plooitjes heeft.
    Trek je de lijn naar de hals recht door en vouw je dan de eerdere schuine lijn naar die rechte toe ( wat je eigenlijk doet is de middenvoor lijn weer recht laten lopen door het linkerbovenkant een stukje te draaien) Volledigheidshalve zou je dan links op de bovenwijdtelijn het pand ook in moeten knippen (daar draait het open) en rechts schuift de zijnaad iets over elkaar en wordt wat korter. Uiteindelijk zijn de zijnaden even lang en heb je een rechte middenvoor lijn aan de stofvouw en bij de rechterschouder een aantal plooitjes.. Ben benieuwd en succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen