donderdag 21 januari 2016

Clean Lines jurk

Deze week een jurk genaaid. De jurk heet Clean Lines en komt uit Ottobre 2014-5. In het tijdschrift staat de jurk een beetje vormeloos bij het model, was er niet heel enthousiast over, maar toen ik de tekening van de jurk zag was ik al veel enthousiaster.

Bij mijn marktkoopman in Oud-Beijerland kocht ik een mooie lap stof. En hoe dom!!!! Ik heb de lap verknipt. Vrijwel nog nooit gebeurd (kan het me niet herinneren tenminste). Gelukkig kocht ik bij die marktkoopman nog een lap en die heb ik toen maar gebruikt. Was wel even goed bedenken hoe ik het wilde want de stretch zit overdwars.

Hier model en stof.

 
De verknipte stof

 
De stof die het is geworden: 
 

 
En dit zijn de aan-foto's en detailfoto's.
 



 

2 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat je je stof verknipt hebt. Kan je m nog wel gebruiken? Jurk staat je leuk. Je zou het bovenstuk ook zonder de naad kunnen maken, dan loopt je patroon mooi door.

    Vind het wel grappig, wij hebben deze smaak volgens mij qua stof en patronen, ik heb deze jurk ook al eens gemaakt (maar dan met de nodige aanpassingen om m wat smaller te maken)
    http://kloskacreatief.blogspot.nl/2014/12/lekker-bezig-weer-een-jurk-klaar.html

    Veel plezier met dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kon helaas niet Jos! Ik moest de stof overdwars leggen vanwege de stretch en dan loopt het patroon ook overdwars. Dat zag je dus wel erg als ik het aan 1 stuk liet. Daarom dus in stukken en ik vond het ook wel wat hebben. Wat spannender. Ik ga zo eens naar jouw jurk kijken!

    BeantwoordenVerwijderen