zondag 3 januari 2016

Het nieuwe jaar is begonnen - UWYH en een tasje

Het nieuwe jaar is begonnen.

Vandaag voor het eerste weer genaaid. Ben begonnen met een tasje als een bedankje. Ik kreeg van een collega en zak vol lappen. Ik heb een deel aan mijn moeder gegeven en een deel ga ik zelf gebruiken.



Dat sluit mooi aan bij het project waar ik dit jaar mee ben begonnen samen met een aantal andere mensen van Vereniging Sancho. Het heet: Use what you have. Ik heb namelijk een beetje te veel stof op voorraad. Die wil ik graag op gaan maken. Nou ja, op..... Een eindje minderen. Ik wil weer pas stof gaan kopen als ik echt niets meer heb wat ik kan gebruiken. Bij fournituren hetzelfde.

Maar goed. Om de collega van de zak met lappen te bedanken heb ik dus een tasje genaaid. De binnenkant van het tasje is genaaid van een lapje stof uit haar eigen zak. De buitenkant van de tas heb ik genaaid van een jurk die ik weer van een andere collega heb gekregen.
Om die collega te bedanken (ik kreeg nog veel meer :-) ) ga ik nog een make up tasje maken maar dat komt nog.



2 opmerkingen: