donderdag 8 september 2016

Hollandse bami

Ik at het vroeger al bij mijn moeder thuis. Hollandse bami. Ik weet wel dat het net iets anders was, maar zo is het nu bij mij.

Nodig voor 3 personen:
400 gram krieltjes
600 gram bami/nasi groenten
2 teentjes knoflook
peper en zout
1 rookworst (wij nemen dan altijd 250 gram, mager en scharrel)
250 ml bouillon (vandaag hadden we kippenbouillon)


De krieltjes, groenten in een grote pan aanbakken. Ik gebruikte een eetlepel olijfolie. Het pepertje uit het groentenpakket voeg ik ook toe (in kleine stukjes gesneden zonder zaadjes) samen met zout, peper en knoflook.
Giet er vervolgens de bouillon bij. Laat dit opstaan tot alles gaar is. Voeg de rookworst in plakjes toe.
Even doorwarmen.

Ik gebruik altijd het liefste zelfgemaakte bouillon. Ik maak vaak een paar liter bouillon en doe die in bakjes in de vriezer. Toevallig maakte ik gisteren kippenbouillon en die had ik nog niet ingevroren.

Heel simpel en heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten