vrijdag 16 september 2016

Schnittreif Usedom

Vandaag een top gemaakt waarvan ik het patroon en de stof al best lang in huis had. Wilde graag een jurkje van de stof, maar daar had ik te weinig stof voor en toen wilde ik iets in de zomer en toen iets in de winter, en toen wist ik het niet meer.

Het patroon lag in de doos en kwam steeds verder onderop.

De broek die ik er bij draag is niet zelfgemaakt, wel zelfgekocht en ligt al vijf jaar in de kast omdat ik hem niet paste.

Tijd voor verandering!

Stof uit de kast, patroon uit de doos, broek uit de kast en tada!

Van de top heb ik enkel de mouwen aangepast. Het stuk met motief 5 cm langer gemaakt en de mouwen ook 4 cm breder gemaakt en nog steeds is het maar net aan.
Ik heb een vrij kort bovenlijf, maar heb je een lang bovenlijf, dan zal dat ook langer moeten.

Ik vind het leuk dat je het donkerblauwe stuk aan de onderkant op verschillende hoogtes kan dragen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten